سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی  

90/2/5
2:58 ع

امروزه حافظه‌های فلش را در هر وسیله‌ای می‌توان مشاهده کرد. استفاده از آنها نیز به شکل‌های مختلف توسط کاربران صورت می‌گیرد اما گسترش استفاده از این ابزار، پیامدهای مختلفی نیز پیش رو دارد که یکی از آنها گسترش ویروس‌های رایانه‌ای است. از دیگر مواردی که استفاده از این ابزار کاربران را تهدید می‌کند سرقت ساده اطلاعات دیگر کاربران در صورت سهل‌انگاری کاربر اصلی رایانه و از دست رفتن اطلاعات محرمانه در صورت مفقود شدن این ابزار است.

همان‌طور که گفتیم استفاده از این ابزار روز به روز در حال گسترش است و کاربران زیادی نیز به انتقال اطلاعات توسط این ابزار می‌پردازند، به همین دلیل قصد داریم نرم‌افزار پیشنهادی این هفته را به معرفی ابزاری برای کپی آسان اطلاعات از روی حافظه‌های فلش اختصاص دهیم.

نرم‌افزار پیشنهادی ما USB Grabber نام دارد. این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد تا براحتی و به‌طور خودکار مجموعه اطلاعات موجود در حافظه‌های فلش را روی هارددیسک رایانه خود کپی کنید.

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نرم‌افزار دارا بودن حجم کمتر از 300کیلوبایت و عدم‌نیاز به نصب است. همچنین این نرم‌افزار امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد که برخی از آنها عبارتند از:

کپی با یک کلیک

مهم‌ترین ویژگی این نرم‌افزار کپی اطلاعات موجود در حافظه فلش با یک کلیک است. با استفاده از این نرم‌افزار پس از اتصال فلش به درگاه یواس‌بی رایانه و انتخاب گزینه Grab تمام اطلاعات موجود در محل از پیش تعیین شده روی هارددیسک رایانه ذخیره می‌شوند.

کپی با شرایط خاص

همان‌طور که گفتیم کپی ساده و سریع اطلاعات یکی از امکانات این نرم‌افزار است. علاوه بر این کپی با شرایط خاص نیز توسط این برنامه در اختیار شما قرار می‌گیرد. اعمال این شرایط با ورود به بخش Setting نرم‌افزار امکان‌پذیر است. در این قسمت امکانات مختلفی در اختیار شما قرار می‌گیرد که برخی از آنها عبارتند از:

ـ کپی تمام فایل‌ها

ـ کپی فایل‌های دارای نام مشخص

ـ کپی فایل‌ها در محدوده حجم مشخص

ـ عدم‌کپی اطلاعات از درایوهای A وB

ـ عدم‌کپی اطلاعات از درایوهای دیسک نوری

ـ مخفی‌سازی پوشه فایل‌های کپی شده

همان‌طور که از مورد آخر قابل مشاهده است اطلاعات کپی شده توسط این نرم‌افزار در پوشه مخصوصی از نرم‌افزار کپی می‌شود که با انتخاب گزینه Hide “Grabbed data” Folder می‌توانید آن‌را از دید دیگر کاربران مخفی کنید و همچنین با کلیک روی گزینه Grabbed data نیز می‌توانید محتوای موجود در این پوشه را مشاهده کنید.

کپی بدون اجازه!

همان‌طور که گفتیم گسترش استفاده از حافظه‌های فلش پیامدهایی را نیز در پی دارد که یکی از آنها سرقت اطلاعات کاربران است. این نرم‌افزار نیز دارای قابلیت فعال‌سازی توسط کلیدهای میانبر از روی صفحه کلید است که عملیات کپی را برای کاربر بسادگی فشردن چند کلید ترکیبی از صفحه کلید می‌کند، اما این قابلیت می‌تواند به‌طور نادرست و بدون اجازه مالک نیز برای کپی اطلاعات حافظه‌های فلش به کار گرفته شود. پس توصیه می‌کنیم نه تنها حافظه فلش شخصی خود را به هر رایانه‌ای متصل نکنید بلکه حافظه‌های فلش ناشناس را نیز به رایانه خود متصل نکنید چراکه امکان سرقت اطلاعات هارددیسک و کپی آنها روی حافظه فلش بدون اجازه مالک رایانه نیز توسط نرم‌افزارهای مشابهی امکان‌پذیر است. از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار امکان اجرای خودکار با شروع ویندوز است که برای برخورداری از این قابلیت باید پس از کلیک‌راست روی آیکن نرم‌افزار از میان آیکن‌های موجود در کنار ساعت ویندوز، گزینه Autorun File را انتخاب کنید. برای دریافت این نرم‌افزار با حجم 212کیلوبایت وپشتیبانی از ویندوزهای اکس‌پی و 7 می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

http:Grabber3.zip//danlod.ir/jamejam//USB


  

89/12/3
12:25 ص

بازیابی اطلاعات هارد دیسک !   این جمله زمانی برای شما ارزشمند می شود که در اثر یک اتفاق اطلاعات ذخیره شده روی هارد دیسک خود را از دست بدهید. در بسیاری از موارد، اطلاعات از دست رفته با پرداخت هزینه ای قابل بازیابی است، اما گاهی اوقات نیز به دلایلی لز جمله آسیب دیدن کلی هارد دیسک، امکان بازیابی این اطلاعات وجود ندارد.

تا به حال فکر کرده اید که اگر هارد دیسک رایانه شما نیز خراب شود چه مشکلاتی برایتان پیش خواهد آمد؟ آیا از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه می کنید؟ فکر می کنید اگر نسخه پشتیبان اطلاعات خود را نداشته باشید و روزی هارد دیسک رایانه تان خراب شود، می توانید زمان را به عقب بازگردانید تا اطلاعات خود را حفظ کنید؟

نرم افزار Hard Disk Sentinel   برای جلوگیری از بروز این مشکلات طراحی شده است. این نرم افزار نه می تواند زمان را به عقب بازگرداند و نه مانع خرابی هارد دیسک رایانه تان می شود، اما می تواند پیش از بروز هرگونه اتفاقی برای هارد دیسک رایانه، شما را آگاه سازد تا پیش از حادثه، اقدامات لازم را انجام دهید.

به کمک این نرم افزار هیچ گاه خرابی هارد دیسک شما را غافلگیر نمی کند و می توانید با خیال راحت و تا زمانی که نرم افزار Hard Disk Sentinel   به شما هشداری نداده، اطلاعات ارزشمندتان را روی هارد دیسک رایانه ذخیره کنید. این نرم افزار می تواند وضعیت سلامت هارد دیسک، گرمای ایجاد شده توسط آن، سرعت انتقال اطلاعات و صدمات احتمالی وارد شده به هارد دیسک را بررسی کرده در مواقع نیاز و پیش از بروز هرگونه اتفاق ناخوشایند، شما را در جریان امور قرار دهد.

برای دانلود این نرم افزار Hard Disk Sentinel  را در google جستجو کنید.


  

89/12/2
11:35 ع

قصد دارید رایانه تان در ساعت مشخصی به طور خودکار خاموش شود؟ دوست دارید نرم افزار مورد نظرتان در ساعت مشخصی به طور خودکار اجرا شود؟ تمایل دارید هنگام خواب به موزیک مورد علاقه تان گوش دهید و پس از مدت زمان مشخص رایانه به طور خودکار خاموش شود؟ یا حتی شاید می خواهید پس از مدت زمان مشخصی که کار با رایانه را رها می کنید، رایانه به طور خودکار قفل شود؟

نرم افزار Intelligent Shutdown     پاسخی مناسب برای تمامی این خواسته هاست. این نرم افزار می تواند امکانات خاموش شدن هوشمند را به رایانه شما بیفزاید و انواع کارهای مورد نظر شما را به طور خودکار در زمان مشخص شده به انجام برساند. خاموش شدن یا راه اندازی مجدد رایانه، اجرا و بستن نرم افزارها، پخش موزیک، افزودن هشدار، قطع اتصال اینترنت و قفل نمودن رایانه، برخی از قابلیت هایی است که توسط این نرم افزار در اختیار شما قرار می گیرد.

برای دانلود این نرم افزار Intelligent Shutdown  را در google جستجو کنید.


  

89/10/1
10:29 ع

همانطور که می‌دانید   Windows Picture and Fax Viewer برنامه‌ای است که به‌ طور پیش‌فرض به ‌هنگام نصب ویندوز XP همراه آن نصب شده و جهت مشاهده تصاویر و عکس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. درصد بسیاری از کاربران به دلیل ظاهر ساده و کاربری آسان از این برنامه برای مشاهده تصاویر خود استفاده می‌کنند. اما مشکلی که وجود دارد این است که Windows Picture and Fax Viewer فقط و فقط از 8 فرمت تصویری محدود (فرمت‌های JPEG، BMP، PNG، GIF، ICO، WMF، EMF و TIFF) پشتیبانی می‌کند. این موضوع می‌تواند گاهی بسیار مشکل‌ساز باشد. چرا که ممکن است شما یک تصویر با فرمتی غیر از فرمت‌های فوق در اختیار داشته باشید، در نتیجه مجبورید برنامه مخصوص آن فرمت را یافته و نصب کنید تا بتوانید تصویر را مشاهده کنید. اما هم اکنون قصد داریم ترفندی بسیار کاربردی را بازگو کنیم که با بهره‌گیری از آن می‌توانید قابلیت نمایش بیش از 200 فرمت تصویری مختلف را بهWindows Picture and Fax Viewer بیفزایید! بدون آنکه مجبور باشید از برنامه دیگری استفاده کنید! از فرمت‌های ناشناخته مخصوص نرم‌افزارهای کوچک گرفته تا فرمت‌های معروف. به عنوان مثال برای مشاهده فایل‌های PSD دیگر نیازی به نصب Photoshop نخواهد بود و شما می‌توانید به سادگی آن را با همان Windows Picture and Fax Viewer دوست‌داشتنی مشاهده کنید. با این کار عملأ از نصب بسیاری از نرم‌افزارها بی‌نیاز خواهید شد. دقت کنید این ترفند تنها مخصوص ویندوز XP است.

 

برای اینکار:
شما تنها به یک برنامه کوچک جانبی به نام ImageXtender نیاز خواهید داشت.
ImageXtender
در اصل یک نرم‌افزار اختصاصی برای مشاهده تصویر نیست، بلکه تنها با نصب آن قابلیت مشاهده بیش از 200 فرمت توسط Windows Picture and Fax Viewer در ویندوز XP شما فعال می‌شود و به زبانی دیگر یک افزونه مخصوص Windows Picture and Fax Viewer است.

ابتدا ImageXtender را با حجمی معادل 1.9 مگابایت دریافت نمایید:
http://www.tarfandestan.com/files/imageXtender.zip
فایل را از حالت فشرده خارج کنید و سپس فایل نصب برنامه را اجرا کرده و برنامه را نصب کنید.
دقت کنید ممکن است آنتی‌ویروس شما جلوی نصب این برنامه را بگیرد و آن را مخرب تشخیص دهد. این موضوع به دلیل دستکاری فایل‌های سیستمی توسط برنامه جهت افزودن فرمت‌ها به Windows Picture and Fax Viewer است. در نتیجه موقتأ آنتی‌ویروس را غیرفعال کنید و برنامه را نصب نمایید.
پس از طی مراحل نصب، صفحه‌ای با عنوان ImageXtender Shell Integration Dialog باز خواهد شد. در صورت باز نشدن این صفحه می‌توانید آن را از منوی Start و سپسAll Programs > ImageXtender > ImageXtender اجرا کنید.
در این صفحه، فرمت‌های مورد علاقه‌ای که قصد دارید به Windows Picture and Fax Viewer اضافه شود را انتخاب کنید و در نهایت با OK کردن آن‌ها را بیفزایید. جهت افزودن کلیه فرمت‌ها Select All را بزنید.
عنوان و توضیح هر فرمت تصویری نیز در این صفحه موجود است.

پس از این‌کار، کافی‌ است یک‌بار سیستم را Restart نمایید تا تغییرات اعمال گردد.
از این پس می‌توانید فرمت‌های تصویری انتخابی را به سادگی توسط Windows Picture and Fax Viewer مشاهده کنید (دقت کنید در صورتی که Windows Picture and Fax Viewer برنامه پیش‌فرض مشاهده تصویر باشد و یا Windows Picture and Fax Viewer را با Open With انتخاب کنید).
همچنین در حالت Thumbnails و Filmstrip نیز تصاویر قابل مشاهده است.

لازم به ذکر است برای غیرفعال کردن نمایش فرمت‌ها اضافی می‌توانید تیک فرمت را از صفحه مربوطه بردارید یا کلأ ImageXtender را Uninstall کنید.


  

89/7/9
3:13 ع

انجام عملیات تایپ مطالب به صورت حرفه ای نیازمند یادگیری تکنیک های مربوط به استفاده از کلید های موجود بر روی صفحه کلید می باشد. امروزه می توان دوره های مختلف آموزشی در موسسات آموزشی را مشاهده نمود که به کاربران این تکنیک ها و انجام عملیات تایپ را آموزش می دهند. یکی از روش های متداول برای تایپ روش تایپ 10 انگشتی می باشد که یکی از سریع ترین متدهای موجود برای تایپ مطالب است زیرا در این روش کاربر از هر 10 انگشت دست خود برای تایپ استفاده می کند. تقسیم کار در میان انگشتان یکی از مهمترین مواردی می باشد که در این روش باید به آن توجه نمود.

Ten Thumbs Typing Tutor نام نرم افزاری به منظور یادگیری روش تایپ 10 انگشتی می باشد که به کمک این نرم افزار کاربران می توانند عملیات تایپ 10 انگشتی را با استفاده از ویژگی های مختلف فرا گیرند. این نرم افزار بر روی ویندوزهای XP و Vista  به صورت کامل پشتیبانی می شود و همچنین کاربرانی که از سیستم عامل MAC استفاده می کنند نیز قادر به استفاده از این نرم افزار و ویژگی های موجود در آن می باشند. این نرم افزار انجام آموزش عملیات تایپ را از پایه به کاربران نمایش می دهد. همچنین از ویژگی های دیگر این نرم افزار می توان به قابلیت نمایش استفاده از انگشتان برای کلید ها به صورت کامل گرافیکی می باشد. از ویژگی های دیگر موجود در این نرم افزار قابلیت یادگیری تایپ به کمک بازی های موجود در این نرم افزار می باشد که دارای جنبه سرگرمی نیز می باشد. این نرم افزار محصولی از شرکت Runtime Revolution Software می باشد.

 تایپ 10 انگشتی


  

89/4/24
7:26 ع

پل پیشگو، هشت‌پای معروفی که نام وی با جام جهانی 2010 گره خورده است، یک رقیب مجازی پیدا کرده است.

پل پیشگو، هشت‌پای معروف آکواریوم شهر اوبرهاوزن آلمان است که با پیش‌بینی درست بسیاری از مسابقات تیم ملی فوتبال آلمان به شهرت جهانی رسید.
اکنون خبر می‌رسد که نسخه نرم‌افزاری این هشت‌پا تولید و عرضه شده است.

به گزارش ایتنا به نقل از آسوشیتد پرس، یک شرکت نرم‌افزاری برزیلی به نام uTouchLabs، نوعی نرم‌افزار جالب به نام «از هشت‌پا بپرسید» طراحی کرده است که در آن می‌توان از پل پیشگو برای انتخاب بین دو گزینه استفاده کرد!
در واقع کاربر با استفاده از این نرم‌افزار می تواند به طور تصادفی، از دو گزینه یکی را انتخاب نماید.
احتمالاً می‌دانید که روش پیش‌بینی هشت پای واقعی به این صورت بود که دو ظرف غذا برای او گذاشته می‌شد که بر روی هر کدام پرچم یک کشور قرار داشت. انتخاب ظرف غذا به معنای پیش‌بینی پیروزی همان تیم بود.

اکنون نیز در این نرم‌افزار یک تصویر از هشت پا، بین دو گزینه یکی را انتخاب می کند.

 



این نرم‌افزار که ویژه گوشی‌های آیفون ساخته شده است، 99 سنت قیمت دارد و کاربران برای خرید آن باید به فروشگاه‌های iTunes اپل مراجعه نمایند.

به نظر می‌رسد هر چند تب جام جهانی فروکش کرده است ولی این هشت‌پای عجیب قرار نیست به این زودی عرصه را واگذار نماید!

  

89/4/22
8:0 ع


نرم افزار MATLAB از جمله مهمترین و کاربردی ترین نرم افزار های مهندسی است که دامنه استفاده های آن تمام رشته های مهندسی را در بر گرفته است. زمینه هایی که متلب به آنها پرداخته است شامل مخابرات، کنترل، فازی، پردازش تصویر وصوت، معادلات دیفرانسیل جزئی، شبکه عصبی، سیستم های قدرت، ریاضیات، بانک اطلاعاتی، سیستم های هیبرید و... می باشد. محیط مدل سازی متلب SIMULINK ابزاری مناسب را برای این منظور در اختیار شما می گذارد محیطی که درآن شما می توانید ارتباط علوم مختلف را هر آن لمس کنید و تمامی جنبه های علمی و عملی یک سیستم را در نظر بگیرید. از آنجا که برای یک پروژه عملی نیاز است عملیات متنوعی در زمینه های مختلف علمی انجام دهیم متلب ما را برای انجام چنین پروژه هایی کمک می کند. نخستین پایگاه تخصصی فارسی، شامل بخش های گوناگون مقالات، بخش آموزشی طبقه بندی شده، فروم تخصصی ، معرفی کتاب و بخش کتب الکترونیکی فارسی و انگلیسی است که می تواند راهنمای مناسبی برای کاربران فارسی زبان این نرم افزار باشد. آخرین نسخه این نرم افزار نسخه MATLAB 7.9 R2009b می باشد که از سایت mathworks.ir قابل بارگذاری است. کاربران با عضویت در این سایت می توانند از امکانات بیشتری استفاده کنند. این سایت به آدرس زیر در اینترنت قابل دسترسی است:


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ