سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی  

90/2/5
2:58 ع

امروزه حافظه‌های فلش را در هر وسیله‌ای می‌توان مشاهده کرد. استفاده از آنها نیز به شکل‌های مختلف توسط کاربران صورت می‌گیرد اما گسترش استفاده از این ابزار، پیامدهای مختلفی نیز پیش رو دارد که یکی از آنها گسترش ویروس‌های رایانه‌ای است. از دیگر مواردی که استفاده از این ابزار کاربران را تهدید می‌کند سرقت ساده اطلاعات دیگر کاربران در صورت سهل‌انگاری کاربر اصلی رایانه و از دست رفتن اطلاعات محرمانه در صورت مفقود شدن این ابزار است.

همان‌طور که گفتیم استفاده از این ابزار روز به روز در حال گسترش است و کاربران زیادی نیز به انتقال اطلاعات توسط این ابزار می‌پردازند، به همین دلیل قصد داریم نرم‌افزار پیشنهادی این هفته را به معرفی ابزاری برای کپی آسان اطلاعات از روی حافظه‌های فلش اختصاص دهیم.

نرم‌افزار پیشنهادی ما USB Grabber نام دارد. این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد تا براحتی و به‌طور خودکار مجموعه اطلاعات موجود در حافظه‌های فلش را روی هارددیسک رایانه خود کپی کنید.

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نرم‌افزار دارا بودن حجم کمتر از 300کیلوبایت و عدم‌نیاز به نصب است. همچنین این نرم‌افزار امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد که برخی از آنها عبارتند از:

کپی با یک کلیک

مهم‌ترین ویژگی این نرم‌افزار کپی اطلاعات موجود در حافظه فلش با یک کلیک است. با استفاده از این نرم‌افزار پس از اتصال فلش به درگاه یواس‌بی رایانه و انتخاب گزینه Grab تمام اطلاعات موجود در محل از پیش تعیین شده روی هارددیسک رایانه ذخیره می‌شوند.

کپی با شرایط خاص

همان‌طور که گفتیم کپی ساده و سریع اطلاعات یکی از امکانات این نرم‌افزار است. علاوه بر این کپی با شرایط خاص نیز توسط این برنامه در اختیار شما قرار می‌گیرد. اعمال این شرایط با ورود به بخش Setting نرم‌افزار امکان‌پذیر است. در این قسمت امکانات مختلفی در اختیار شما قرار می‌گیرد که برخی از آنها عبارتند از:

ـ کپی تمام فایل‌ها

ـ کپی فایل‌های دارای نام مشخص

ـ کپی فایل‌ها در محدوده حجم مشخص

ـ عدم‌کپی اطلاعات از درایوهای A وB

ـ عدم‌کپی اطلاعات از درایوهای دیسک نوری

ـ مخفی‌سازی پوشه فایل‌های کپی شده

همان‌طور که از مورد آخر قابل مشاهده است اطلاعات کپی شده توسط این نرم‌افزار در پوشه مخصوصی از نرم‌افزار کپی می‌شود که با انتخاب گزینه Hide “Grabbed data” Folder می‌توانید آن‌را از دید دیگر کاربران مخفی کنید و همچنین با کلیک روی گزینه Grabbed data نیز می‌توانید محتوای موجود در این پوشه را مشاهده کنید.

کپی بدون اجازه!

همان‌طور که گفتیم گسترش استفاده از حافظه‌های فلش پیامدهایی را نیز در پی دارد که یکی از آنها سرقت اطلاعات کاربران است. این نرم‌افزار نیز دارای قابلیت فعال‌سازی توسط کلیدهای میانبر از روی صفحه کلید است که عملیات کپی را برای کاربر بسادگی فشردن چند کلید ترکیبی از صفحه کلید می‌کند، اما این قابلیت می‌تواند به‌طور نادرست و بدون اجازه مالک نیز برای کپی اطلاعات حافظه‌های فلش به کار گرفته شود. پس توصیه می‌کنیم نه تنها حافظه فلش شخصی خود را به هر رایانه‌ای متصل نکنید بلکه حافظه‌های فلش ناشناس را نیز به رایانه خود متصل نکنید چراکه امکان سرقت اطلاعات هارددیسک و کپی آنها روی حافظه فلش بدون اجازه مالک رایانه نیز توسط نرم‌افزارهای مشابهی امکان‌پذیر است. از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار امکان اجرای خودکار با شروع ویندوز است که برای برخورداری از این قابلیت باید پس از کلیک‌راست روی آیکن نرم‌افزار از میان آیکن‌های موجود در کنار ساعت ویندوز، گزینه Autorun File را انتخاب کنید. برای دریافت این نرم‌افزار با حجم 212کیلوبایت وپشتیبانی از ویندوزهای اکس‌پی و 7 می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

http:Grabber3.zip//danlod.ir/jamejam//USB



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ