سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی  

90/4/14
8:3 ع

تصاویری از سنسور ???مگاپیکسلی OmegaCAM

 

عکسبرداری از فضا نیاز به دوربین های بسیار عظیم دارد. این سنسور بسیار بزرگ نیز که برای استفاده در یکی از این دوربین ها طراحی شده؛ از کنار هم قرار دادن ?? CCD ساخته شده است که قادر است عکس هایی با کیفیت ??? مگاپیکسل را ثبت کند.

 این غول عکاسی حدود ??? کیلوگرم وزن دارد و به صورت اختصاصی برای عکسبرداری از آسمان نیمکره جنوبی ساخته شده. این سنسور که OmegaCAM نام گرفته توسط رصدخانه ESO ساخته شده و بر روی تلسکوپ VST نصب گردیده است.

 تلسکوپ VST در صحرای آتاکاما در شمال شیلی قرار دارد و با نصب این سنسور عظیم بر روی آن،امکان می یابد که نقشه ای مطلوب از آسمان نیم کره جنوبی ایجاد کرده و عکس هایی عالی از آن بردارد. این تلسکوپ، هم اکنون بزرگترین تلسکوپی است که به صورت اختصاصی برای بازدید نورهای مرئی، طراحی و ساخته شده است.

------------------------------------------------------

ایر باس: ارائه طرح هواپیمایی با بدنه شفاف


 

شرکت هواپیمایی ایر باس قصد دارد تا با ارائه طرح جدید هواپیمای خود، سفری به یاد ماندنی و متفاوت تر برای مسافرانش در آینده به ارمغان بیاورد.

 در این طرح جدید قرار است ایرباس تکنولوژی خود را در زمینه راحتی و سلامت مسافران و استفاده از مناظر طبیعی در حین پرواز متمرکز کند.

 صندلی های این هواپیمای جدید مجهز به سنسور های Biomorphing می باشد که قادر به مانیتور کردن کلیه علائم حیاتی هر مسافر در حین پرواز است. گزارش این علائم به صورت پیغام هایی بر روی یک صفحه نمایشگر به صورت گرافیکی نمایش داده خواهد شد.

 صندلی ها به گونه ای انعطاف پذیر خواهند بود که مطابق با اندامهای هر فرد شکل پذیر هستند و مسافر با نشستن بر روی آن احساس خستگی در شانه ها و اندامهای خود نخواهد داشت.

 جالب آنجا است که این صندلی ها گرمای بدن هر فرد را جذب می کنند و از آن بری تغذیه برق اجزا مختلف نظیر صفحه نمایشگر هولوگرافیک و حتی نور کابین استفاده خواهد شد.

پیکره اصلی این هواپیما نیز از مواد شفاف ساخته خواهد شد. به گونه ای که در حین پرواز مسافرین بتوانند از مناظر آسمان در بالای سر خود نیز لذت ببرند و حس پرواز را طبیعی تر تجربه کنند.

اینها توضیحاتی بود که در زمینه طرح جدید هواپیمای شرکت ایر باس گفته شده است. اما هنوز از زمان ساخت این هواپیما و ورود آن به خطوط هوایی جهت ارائه سرویس به مسافران، خبر موثقی در دسترس نیست

 

1.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

----------------------------------------

تاف بوک، تجلی استحکام در یک تبلت

سر انجام پاناسونیک هم وارد بازار تولید کنندگان تبلت های اندرویدی شد. اما این شرکت می خواهد با چه محصولی پا در این بازار پر رونق بگذارد؟ باید گفت که رویکرد پاناسونیک در این مورد کمی متفاوت بوده است. بر خلاف خیلی از شرکت ها که تمرکز را برروی زیبایی و ظرافت تبلت هایشان گذاشته اند؛ تبلت پاناسونیک به گونه ای طراحی شده که احساس استحکام و دوام و امنیت را به شما منتقل کند. حالت بدنه و پوشش مات نمایشگر نیز به این مساله دامن می زنند.

2.jpg

باید گفت که هنوز خیلی درباره تاف بوک نمی دانیم. ولی باید بگوییم که GPS، پشتیبانی از نسل سوم یا چهارم شبکه های موبایل و عمر باتری قوی از ویژگی های این تبلت هستند. اما همانطور که از تصاویر مشخص است، گویا این تبلت از نسخه 2.x اندروید استفاده می کند و هانی کامی نیست. البته امیدواریم که تصویر مربوطه جعلی و اشتباه باشد چون کمی سخت است که باز هم سیستم عامل موبایل را روی تبلت ها ببینیم.با این حال استحکام بالای سری تاف بوک (Toughbook) پاناسونیک، یکی از جذابیت های آن به شمار می رود و یک سخت افزار قدرتمند برای این تبلت می تواند جایگاه بالایی برای تاف بوک به ارمغان آورد. فعلا اطلاعات بیشتری درباره قیمت این تبلت نداریم اما انتظار داریم که تاف بوک، فصل چهارم امسال در دسترس قرار بگیرد.

3.jpg

با تمام این اوصاف، اگر بدترین حالت ممکن را در نظر بگیریم؛ باید بگوییم که تاف بوک یک تبلت اندرویدی با طراحی متفاوت است که استحکام و دوام خود را برایتان تضمین می کند. اگر چه شاید ظاهرش شما را به خود جذب نکند.



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ